Anna Krispin | Onderzoeker Zuyd Hogeschool

Onderzoeker Zuyd Hogeschool

Anna Krispin is onderzoeker binnen de Research Centre voor Professional Communication in a Digitalizing Society aan Zuyd Hogeschool. Binnen de Research Centre wordt onder andere onderzocht hoe digitale assistenten effectief ingezet kunnen worden om de communicatie van organisaties met hun stakeholders te verbeteren. Hierbij richten ze zich ook op relationele variabelen zoals vertrouwen, tevredenheid en loyaliteit.

Mijn sessie: Een klik met de klant
Wanneer voelen klanten een persoonlijke klik met een digitale assistent?

Digitale assistenten zoals chatbots en avatars worden steeds vaker ingezet voor klantcontact. Een goed functionerende digitale assistent maakt de dienstverlening sneller en goedkoper en neemt menselijke medewerkers vervelend werk uit handen. Maar kunnen klanten ook een persoonlijke klik voelen met een digitale assistent? En wat is daarvoor nodig?
In de interactieve sessie neem ik jullie mee in recent overzoek rondom de communicatiestijl van digitale assistenten en het effect op de sociale connectie tussen de klant en de digitale assistent.

 

 

 

Deel dit:
anna