Deel dit:

Berend-Jan Rietveld | Head of Passenger Experience bij Schiphol Group

Berend-Jan Rietveld (46) werkt 8 jaar bij Amsterdam Airport Schiphol, waar hij zich vanaf april 2018 als Head of Passenger Experience bezighoudt met de klantstrategie voor reizigers. Daarvoor heeft hij gewerkt bij o.a. De Boer Structures en communicatieadviesbureau Schoep en van der Toorn. In 2018 werd hij verkozen tot ‘Service Excellence Professional van het Jaar’. Deze titel dankt hij aan een plan om vliegtuigmaatschappijen op Schiphol Airport een excellente service te bieden, gefundeerd op het Service Excellence Model.

Mijn sessie: Schiphol – Connecting your world

Met ‘Connecting your world’ als purpose is verbinden het bestaansrecht van Schiphol: Nederland zo goed mogelijk verbinden met de rest van de wereld, om zo bij te dragen aan de welvaart en het welzijn in Nederland en daarbuiten. Om passagiers die via Schiphol reizen een optimale en consistente beleving te bieden is ook verbinding nodig. Verbinding met de passagier om continu goed te luisteren en te leren wat werkelijk belangrijk is, evenals verbinding tussen alle bedrijfsonderdelen en afdelingen om als klantgerichte organisatie samen te werken aan het leveren van deze klantbeleving. Berend-Jan vertelt in deze sessie hoe zij met alle partners zoals luchtvaartmaatschappijen, winkels, douane en security samenwerken aan het passagiersproces.

In lijn met de purpose van Schiphol ‘connecting your world’ is Schiphol gestart met een proef waarbij bagage al vanaf P3 lang parkeren kan worden afgegeven. Bekijk hier het artikel.

Bestel hier je online ticket