Om de doorstroom van reizigers op de luchthaven te versnellen, zet Schiphol een proef op rond de afhandeling van bagage. Eén van de opties is dat reizigers hun koffer(s) vast afgeven op P3 langparkeren.
‘We onderzoeken hoe reizigers op diverse plekken buiten Schiphol hun bagage kunnen afgeven, zodat de drukke luchthaven zelf ontlast wordt. Dit biedt de reiziger ook meer gemak tijdens de reis naar Schiphol’, aldus een woordvoerder. Uitgangspunt van de proef is om de wachtrijen op de luchthaven, die onder meer ontstaan door het afleveren van koffers, de kop in te drukken.
In het verleden probeerde Schiphol al op meerdere manieren de doorstroom van reizigers te optimaliseren. Zo werd in 2017 een versnelde veiligheidscontrole voor kleine tassen ingesteld. Ook het opofferen van winkelruimte voor bredere doorgangen moest zorgen voor een verbetering.
#CFC20
Berend-Jan Rietveld, Head of Passenger Experience bij Royal Schiphol Group, geeft op donderdag 12 november een keynote tijdens het CustomerFirst Congres. Daarin vertelt hij onder meer over de nieuwe purpose van de luchthaven: Connecting your world.
Dit is een artikel van CustomerFirst. Op 12 november zal Berend-Jan Rietveld van Royal Schiphol Group één van de keynotes zijn op het CustomerFirst Congres. Lees hier meer over Berend-Jan Rietveld en zijn sessie op 12 november.