CustomerFirst Congres » Sprekers » Laura Hoveling
Laura Hoveling
Retail Quality Manager | Hyundai Motor Nederland
taura is Retail Quality Manager bij Hyundai Motor Nederland sinds 2022 en houdt zich bezig met de kwaliteit van het Hyundai dealernetwerk in Nederland – zowel de uitstraling van de bedrijven als de kwaliteit die geleverd wordt door het dealerpersoneel zodat klanten elke keer weer de optimale klantbeleving ervaren die aansluit bij hun behoeften. Door haar achtergrond als onderwijspedagoog en leerkracht heeft ze kennis hoe mensen optimaal begeleidt kunnen worden in hun ontwikkeling. In de aanpak kijkt zij altijd naar de beginsituatie om van daaruit een verbetertraject op te zetten die aansluit bij de belevingswereld. Op die manier wordt leren leuk en wordt het grootste effect behaald.
Over de sessie
Klantgericht leiderschap: hoe Hyundai het H.E.A.R.T. van medewerkers en klanten sneller laat kloppen
De automotive sector staat onder druk: stijgende klantverwachtingen, hoge werkdruk en een tekort aan gekwalificeerd personeel. Tegelijkertijd groeit de concurrentie, met Chinese merken in opkomst.
Hoe creëer je in deze markt een onderscheidende klantbeleving? Hyundai zet met de merkvisie ‘Progress for Humanity’ in op vooruitgang voor de samenleving en sterke klantrelaties. Het H.E.A.R.T.-programma (Host, Empathy, Anticipate, Respect, Thank) is hierbij de sleutel tot klantgericht leiderschap en een cultuur van gastvrijheid.
Tijdens deze sessie delen Laura Hoveling (Retail Quality Manager bij Hyundai Motor Nederland) en Esther Sluiters (Consultant bij TOTE-M) hun ervaringen met een bekroond training- en coachingprogramma. Hoe veranker je een klantgerichte cultuur in 15 dealerorganisaties en 50 vestigingen? En hoe maak je klantbeleving een dagelijkse prioriteit? Laat je inspireren door het verhaal van Hyundai en ontdek hoe betekenisvolle verbindingen leiden tot klantloyaliteit in een veranderende markt.