CustomerFirst Congres » Sprekers » Ruud Kunkels

Ruud Kunkels CCXP / CCCX

CX Specialist | Vattenfall

Ruud Kunkels CCXP / CCCX is een creatieve Customer Experience specialist met 20 jaar ervaring in operationele én strategische marketing. Als Gold-winnaar bij de International CX Awards 2022 verhoogt hij merk- en klantbeleving door nieuwe contactmomenten, procesoptimalisatie en 9+ ervaringen te creëren.

Hij heeft een achtergrond in de marketingwereld – onder meer bij Zilveren Kruis en de Volksbank – en is gecertificeerd CX professional. Daarnaast is hij host van een podcast binnen Vattenfall waarin klantbeleving centraal staat, the voice of the Podcustomer. Ruud inspireert organisaties om klantgericht te denken en zo duurzame groei te realiseren.

Over de sessie

Van churn naar cheer: hoe slimme video’s loyaliteit bouwen

Klantloyaliteit bereik je niet met een eenmalige campagne. Het is een reeks bewuste contactmomenten die vertrouwen moet uitstralen om daarmee vertrouwen van de klant te verdienen. Geen automatische polis verlenging of eenmalig verjaardag filmpje. 

Echte loyaliteit moet je als merk steeds opnieuw verdienen. De realiteit? In de eerste 24 maanden verlies je de meeste klanten: zo’n 10% bij verzekeraars, 14% in de energiebranche, tot 30% in telecom. Dat kan slimmer. 

In deze sessie laat Ruud samen met David Behrens, CEO Ping Media, zien hoe slimme, persoonlijke video’s bij Vattenfall zorgen voor enthousiasme bij de klant, antwoorden op klantvragen en uiteindelijk loyaliteit.

Ruud Kunkels CCXP / CCCX

CX Specialist | Vattenfall